14 juuni 2016

Kõik on uus juunikuus

Nonii, tegin ära lõpuks. Täiendasin oma paberivarusid - olen nüüd suure akvarelliploki ja pisikese visandivihu võrra rikkam :) Ostsin ka uued vesivärvid ja ma pean ütlema, et nende üle olen ma eriliselt õnnelik. Nii kirevad tugevad ilusad värvid. Mis kõige tähtsam, mul on nüüd mitu erinevat kollast, rohelist ja sinist tooni. Leidsin poolkogemata Maximast, nii odavad olid, siiamaani olen üllatunud, et sealt korralikud akvarellid sain. Isegi pintsleid olen juurde varunud.


Värviklotsid on kõik aluselt eemaldatavad, kõrval on kirjas värvi nimetused saksa keeles, karbikaanel on olemas värvide segamiseks õnarused. Komplektis oli ka väike tuub läbipaistmatud valget värvi, millega saab teiste värvide peale kandes valgusefekte võimendada, näiteks. Täitsa vinks-vonks.

Kui keegi juhtumisi teab, kuidas on eesti keeles sellise värvi nimetus nagu franz.- grün, siis oleks nii tore, kui see hea inimene kommentaariumisse selle ära märgiks :)
Enne maalimise alustamist tegin endale värvigraafiku - pisikesed värvilised ringid, mille juurde on kirjutatud värvi nimetus. Sedaviisi on lihtsam valikus orienteeruda. Tean, kuidas mingi värv paberil välja näeb, et siis mugavamalt valida nende vahel. Pealegi, kuna ma nii harimata silmaga, siis tean edaspidigi, mis värvi nimed on, kui värviruudukesed karbis segamini juhtuvad minema. Foto ei ole päris aus, tegelikult ei ole värvid nii kahvatud ja tuhmid.
Esimene pilt-maal-illustratsioon uute akvarellidega tuli õige kirju. Tahtsin kõik värvid korraga mängu lükata.

Kommipuu

  Laenutasin lausa raamatukogust vesivärvi käsiraamatu algajatele. Ma olen vaevalt veerand sellest läbi uurinud ja olen juba mitmeid uusi asju õppinud, näiteks erinevaid mooduseid, kuidas teha nn vigade parandusi ja värvi paberilt eemaldada (alati pea võimatu tundunud mulle vesivärvide puhul).
Hakkan oma hobi vist pisut tõsisemalt võtma.

1 kommentaar:

  1. Tere!
    selle pigmendi nimi on Französischgrün ehk Schweinfurtergrün, C.I. järgi Pigment Green 23, vaskarseniidatsetaat. Originaalvärvaine on väga mürgine, aga arvatavasti tänapäeva värvikarpides on sama tooniga asenduspigment. Siin rohkem: https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_green

    VastaKustuta